Loading...

Dziennik Polska-Europa-Świat

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search
Dziennik Polska-Europa-Świat
(Daily Poland-Europe-World)
Dziennik logo.png
A cover from September 2006
TypeDaily newspaper
FormatCompact (Tabloid)
Owner(s)Axel Springer AG
Ringier
EditorRobert Krasowski
Founded2006
Political alignmentConservative liberal
LanguagePolish
Ceased publication2009
HeadquartersWarsaw
Circulation160,000

Dziennik Polska-Europa-Świat (English: Daily Poland-Europe-World) was a Polish nationwide daily newspaper published by Ringier Axel Springer, a joint venture between Germany's Axel Springer Verlag publishing company and Swiss media company Ringier.[1]

History[edit]

It was modelled on Springer's Welt Kompakt, the Berliner-style edition of the Hamburg-published broadsheet Die Welt.[1] The first issue was released on 18 April 2006, and in May 2006 it recorded a circulation of 211,610 copies,[2] giving it the third largest circulation amongst national newspapers. Dziennik was envisaged as a competitor to Gazeta Wyborcza,[3] therefore its political profile was more right-wing than its left-liberal rival. In most cases, however, it presented a broad spectrum of views on its pages.

On 14 September 2009 "Dziennik" was merged with Infor Bizness's "Gazeta Prawna" daily to form a new nationwide daily under the title "Dziennik Gazeta Prawna".[1]

Columnists[edit]

References[edit]

  1. ^ a b c "Country profile - Poland". ifM. Archived from the original on 18 December 2013. Retrieved 28 September 2013.
  2. ^ Jesper Strömbäck; Lynda Lee Kaid (18 June 2008). The Handbook of Election News Coverage Around the World. Routledge. p. 230. ISBN 978-0-203-88717-2. Retrieved 22 December 2013.
  3. ^ "Polish papers expand or merge in search of extra readers". WAN IFRA. 3 June 2009. Retrieved 8 October 2013.

See also[edit]